× بستن تبلیغات

بلیط هواپیما اصفهان مشهد

پاورپوینت خلاصه ای از كتاب شهرسازی تخیلات و واقعیت

پاورپوینت خلاصه ای از كتاب شهرسازی تخیلات و واقعیت

پاورپوینت خلاصه ای از كتاب شهرسازی تخیلات و واقعیت در 94 اسلاید قابل ویرایش و آماده جهت ارائه


مشخصات فایل

تعداد صفحات94
حجم9 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری


توضیحات کامل

پاورپوینت خلاصه ای از كتاب شهرسازی تخیلات و واقعیت در 94 اسلاید قابل ویرایش و آماده جهت ارائه

فهرست

فردریش انگلس

پیش شهر سازی بی الگو

نقد شهر های صنعتی از دید انگلس

جدا سازی فقرا

چند نمونه از این محله های بد

محله “سنت ژیل”

لیور پول- منچستر

محله لیور پول

محله منچستر

ایرلند كوچك

توهین به انسان

مساله مسكن از دید انگلس

بحران مسكن ؛ سیمای خاص استثمار

راه چاره بدون انقلاب ممكن نیست

پس چگونه می توان مساله مسكن را حل كرد؟

شهر و روستا

تحقیق و انتظار

تونی گارنیه

تحقق یك شهر صنعتی از دید تونی گارنیه

نمودار شهر صنعتی

انتخاب مكان

مسكن

محله مسكونی

تونی گارنیه

تالار های اجتماعات شامل:

نمایشگاهها و مجموعه های نمایشی

تاسیسات ورزشی و تفریحی

مدارس

تاسیسات بهداشتی

ایستگاه

كارخانه

ساخت و ساز

در اخر :

ژرژبنوا –له وی

الگوهای پیش رو در این موسسه

شهر جدید چگونه باید باشد؟

تلاش برای بازدهی

هدف

ابنزر هوارد

باغ- شهر انگلیسی

جاذبه ی شهر- روستا

ب – الگو ( خریدوپشتوانه ی مالی)

نمودار باغ شهر

جزییات یك بخش از نمودار باغ شهر

مركز عمومی

نمودار باغ شهر

قصر بلورین

خانه ها

خیابان میانی

تاسیسات صنعتی پیرامون

آینده

نوعی تقسیم هسته ای

والتر گروپیوس

شهر- صنعتی شده

بناهای بلند یا تك واحدی

در تلاش برای عمودی شدن مراكز شهری

نیویورك

یك “واحد- شهری” جدید

شارل- ادوارد ژانره مشهور به لوكوربوزیه

اثر شهرسازی لوكوربوزیه به سه صورت عرضه می گردد

شهرسازی- پادشاه ( نقد شهرهای معاصر)

معیار و ماشین : (انسان ها و نیازهای همسان)

چهارم- هندسه

شهرسازی ومعماری

پنجم- علیه خیابان

هفتم- شهر نمونه

نقشه شهر درخشان

جمعیت

تراكم

نمودار ترافیك در مركز تجاری

ایستگاه قطار

نقشه ی شهر

هشتم – مجموعه ی مسكونی نمونه

بخشی از محله مسكونی

استانیسلاس گوستاوویچ استروملین

تمركز

خدمات كاخ

شهر- الگوها

شهرسازی فرهنگ گرا (كامیوسیت (زیته))

میادین بسان محل نمایش ها

امروز: میادین بی معنا

مركز میادین رها گشته

تزئین یكسویه

تئاترها و شهرداری ها

در مورد بی نظمی میدان های كهن

ساختن برای چشم

تقارن و تناسب

غول پیكری

مساله ی اقتصادی

نگرش دنیا و زیبایی شناسی

نو كردن الگو های كهن

گسترش

نامنظمی ها را حفظ كنیم


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود



icon تعداد بازدید : 2374
iconبرچسب‌ها : پاورپوینت خلاصه ای از كتاب شهرسازی تخیلات و واقعیت ,
  • نوشته : خانم صادقی
  • شنبه 21 مهر 1397
  • تاثیراتی که زناشویی بر بدن خانم ها دار2

    تاثیراتی که زناشویی بر بدن خانم ها دار2

    آموزش نکات مهم و طلایی در روابط زناشویی

    دانلود تاثیراتی که زناشویی بر بدن خانم ها دار2

    وقتی شما گرم هستید اما همسرتان سرد است
آموزش نکات مهم و طلایی در روابط زناشویی
آموزش نکات روابط زناشویی
پرده بکارت
همه چیز درباره شب زفاف
پاها چه تاثیری در رابطه جنسی دارد
آموزش تعیین جنسیت فرزند قبل از لقاح
زناشویی
بکارت
روابط جنسی
رابطه جسی
    دسته بندی فایلهای با ارزش سایر رشته ها
    فرمت فایل rar
    حجم فایل 80 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 15

    آموزش نکات مهم و طلایی در روابط زناشویی

    دانلود تاثیراتی که زناشویی بر بدن خانم ها دار2



    icon تعداد بازدید : 2336
    iconبرچسب‌ها : تاثیراتی که زناشویی بر بدن خانم ها دار2 ,
  • نوشته : خانم صادقی
  • چهارشنبه 18 مهر 1397
  • ترجمه مدل¬های ریاضی در مدیریت زنجیره تامین کالای بشردوستانه - بررسی سیستماتیک مقالات

    ترجمه مدل¬های ریاضی در مدیریت زنجیره تامین کالای بشردوستانه - بررسی سیستماتیک مقالات

    ترجمه مدل¬های ریاضی در مدیریت زنجیره تامین کالای  بشردوستانه - بررسی سیستماتیک مقالات

    فرمت فایل : docx

    حجم : 2316

    صفحات : 47

    گروه : پژوهش ها

    توضیحات محصول :

    نمونه ترجمه

    در دهه گذشته زنجیره تامین بشردوستانه (HSC) با توجه به افزایش تکرار بلایای مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. عدم قطعیت در زمان، مکان و شدت فاجعه در مرحله پیش از وقوع حادثه و شرایط بد زیرساخت­های موجود در مرحله پس از وقوع حادثه عملیات HSC را دچار مشکل کرده است. به منظور غلبه بر مشکلات در طول این مرحله، ما نیاز به این مساله داریم که عملیات HSC به صورت شیوه­ای کارآمد برای به حداقل رساندن تلفات انسانی و اقتصادی طراحی شود. در زمان­های اخیر، چندین تکنیک بهینه­سازی ریاضی و الگوریتم های برای افزایش بهره وری عملیات HSC توسعه داده شده است. این تکنیک­ها و الگوریتم­های توسعه یافته برای زمینه HSC نیاز به بررسی مقالات سیستماتیک دارد. با توجه به اهمیت روش­های مدل­سازی ریاضی، این مقاله از بررسی کمک­های ریاضی در دهه گذشته در زمینه HSC ساخته شده است. یک روش سیستماتیک بررسی مقالات برای این مقاله با توجه به روش شفاف آن، استفاده می­شود. دو هدف برای این مطالعه وجود دارد: اول جریان برآورد به روز شده مدل­های ریاضی توسعه یافته در بخش HSC و دوم برجسته­سازی حوزه­های تحقیقاتی بالقوه که نیاز به توجه محققان دارد.

    In the past decade the humanitarian supply chain (HSC) has attracted the attention of researchers due to the increasing frequency
    of disasters. The uncertainty in time, location, and severity of disaster during predisaster phase and poor conditions of available
    infrastructure during postdisaster phase make HSC operations difficult to handle. In order to overcome the difficulties during these
    phases, we need to assure that HSC operations are designed in an efficient manner to minimize human and economic losses. In the
    recent times, several mathematical optimization techniques and algorithms have been developed to increase the efficiency of HSC
    operations. These techniques and algorithms developed for the field of HSC motivate the need of a systematic literature review.
    Owing to the importance of mathematical modelling techniques, this paper presents the review of the mathematical contributions
    made in the last decade in the field of HSC. A systematic literature review methodology is used for this paper due to its transparent
    procedure. There are two objectives of this study: the first one is to conduct an up-to-date survey ofmathematicalmodels developed
    in HSC area and the second one is to highlight the potential research areas which require attention of the researchers.

    قیمت محصول : 35500 تومان

    دانلود



    icon تعداد بازدید : 266
    iconبرچسب‌ها : ترجمه مدل¬های ریاضی در مدیریت زنجیره تامین کالای بشردوستانه - بررسی سیستماتیک مقالات ,
  • نوشته : خانم صادقی
  • دوشنبه 16 مهر 1397
  • پایان نامه ارزشیابی برنامه آموزشی تلفیقی-فراگیر دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، بینایی و جسمی-حرکتی د

    پایان نامه ارزشیابی برنامه آموزشی تلفیقی-فراگیر دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، بینایی و جسمی-حرکتی در استان خوزستان

    پایان نامه ارزشیابی برنامه آموزشی تلفیقی-فراگیر دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، بینایی و جسمی-حرکتی در استان خوزستان

    فرمت فایل : docx

    حجم : 4414

    صفحات : 97

    گروه : روانشناسی و علوم تربیتی

    توضیحات محصول :

    دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد ارزشیابی برنامه آموزشی تلفیقی-فراگیر دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، بینایی و جسمی-حرکتی در استان خوزستان

    این پایان نامه با فرمت ورد و پی دی اف و پاورپوینت میباشد و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

    word ،pdf،power point

    فهرست مطالب

    عنوان صفحه

    چکیده 1

    فصل اول: كلیات پژوهش

    1-1-مقدمه 2

    1-2-بیان مساله 4

    1-3-اهمیت و ضرورت موضوع 7

    1-4-اهداف پژوهش 8

    1-4-1-هدف کلی پژوهش 8

    1-4-2-اهداف جزئی پژوهش 8

    1-5-سوالات پژوهش 9

    1-6-تعاریف متغیرها 10

    1-6-1-تعاریف عملیاتی 10

    فصل دوم: پیشینه پژوهش

    2-1-مقدمه 12

    2-2-ادبیات موضوعی تحقیق 13

    2-2-1-ماهیت و اهداف آموزش تلفیقی- فراگیر 13

    2-3-اهداف تلفیق 19

    2-4-اجرای تلفیق 19

    2-5-نگرش 20

    2-6-مهارت معلمان 20

    2-7-حمایت 20

    2-8-برنامه درسی 21

    2-9-جامعه 21

    2-10-تاریخچه طرح آموزش تلفیقی- فراگیر 21

    2-10-1-گروه آسیب دیده بینایی 22

    2-10-2-گروه آسیب دیده شنوایی 22

    2-10-3-گروه آسیب دیده جسمی– حرکتی 23

    2-10-4-خدمات ارائه شده: 24

    2-11-اصول کلی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه 27

    2-12-مقایسه آموزش تلفیقی و فراگیر 28

    2-12-1-آموزش فراگیر 28

    2-12-2-کودکان نیمه شنوا 29

    2-13-انواع ناشنوایی 30

    2-13-1-علل افت شنوایی 30

    2-13-2-مشخصات دستگاه شنوایی انسان و حیوانات 31

    2-13-3-کم شنوایی مادرزادی و ارتباط آن با توسعه گفتار 31

    2-13-4-عوامل موثر در تعیین محل تحصیل کودک کم شنوا 31

    2-13-5-کشف و مداخله زودهنگام شنوایی 34

    2-14-آشنایی با كودكان و دانش آموزان معلول جسمی_حركتی 35

    2-14-1- مقدمه 35

    2-14-2-تعاریف 35

    2-14-3- شیوع 36

    2-14-4- سبب شناشی 36

    2-14-5-طبقه بندی 36

    2-15-ویژگی های كودكان معلول جسمی– حركتی 38

    2-15-1-ملاحظات آموزشی 39

    2-16-آشنایی با كودكان و دانش آموزان كم شنوا و ناشنوا 40

    2-16-1-مقدمه 40

    2-16-2-تعریف 40

    2-16-3- شیوع 41

    2-16-4- سبب شناسی 41

    2-17-وی‍ژگی های كودكان دارای آسیب شنوایی 41

    2-17-1- انواع افت شنوایی 41

    2-17-2-ملاحظات آموزشی 42

    2-18-آشنایی با كودكان و دانش آموزان كم بینا ونابینا 43

    2-18-1-طبقه بندی 43

    2-18-2-كودكان و دانش آموزان كم بینا (آسیب دیدگی خفیف تا متوسط بینایی) 43

    2-18-3-كودكان و دانش آموزان نابینا(آسیب دیدگی شدید تا عمیق بینایی) 43

    2-18-4- درصد شیوع 44

    2-18-5- سبب شناسی 44

    2-18-6-برنامه آموزشی 44

    2-18-7-ملاحظات آموزشی 45

    2-18-8-روش های آموزشی 45

    2-19-پیشینه پژوهش 46

    2-19-1-پژوهش های داخل کشور 46

    2-19-3-مطالعات آموزش فراگیر 51

    2-20-ضرورت تعمیم فراگیر سازی آموزش در ایران 52

    2-21-آسیب های احتمالی فرا روی فراگیر سازی 54

    2-21-1-توانبخشی مبتنی برجامعه 54

    2-22-آموزش و پرورش فراگیر 57

    2-23-تفاوت فرهنگی 62

    فصل سوم: روش پژوهش

    3-1- مقدمه 67

    3-2- نوع پژوهش 67

    3-3-روش تحقیق 67

    3-4- روش جمع آوری اطلاعات 67

    3-5- ابزار گرد آوری اطلاعات 67

    3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها 68

    3-7-جامعه آماری 68

    3-8- روش نمونه گیری 68

    3-9- روش تعیین حجم نمونه 69

    3-10- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش 70

    3-10-1- اعتبار یا روایی 70

    3-10-2- پایایی پژوهش 71

    فصل چهارم: تجزیه تحلیل داده ها

    4-1-مقدمه 74

    4-2- یافته های توصیفی 74

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    5-1-خلاصه و نتیجه گیری 88

    5-2- محدودیت های تحقیق 92

    5-3-پیشنهادات پژوهش 93

    فهرست منابع فارسی 94

    فهرست منابع غیر فارسی 96

    فهرست جداول

    عنوان صفحه

    جدول شماره 3-1. ضریب آلفای کرونباخ برای محاسبه پایایی ابزار سنجش 72

    جدول 4-1- توزیع فراوانی گروههای سنی معلمان مورد مطالعه 74

    جدول 4-2- توزیع فراوانی جنسیت پاسخگویان مورد مطالعه 75

    جدول 4-3- توزیع فراوانی سطح تحصیلی پاسخگویان مورد مطالعه 76

    جدول 4-4- توزیع فراوانی معلمان مورد مطالعه بر حسب میزان سابقه کاری 77

    جدول4-5- خروجی آزمون تحلیل واریانس جهت مقایسه میانگین مسایل ساختارمحیط آموزشی برای دانش آموزان آسیب دیده بر حسب نوع آسیب دیدگی(شنوایی، بینایی و معلول جسمی حرکتی) 79

    جدول4-6- خروجی آزمون تحلیل واریانس جهت مقایسه میانگین پذیرش توسط همسالان برای دانش آموزان آسیب دیده بر حسب نوع آسیب دیدگی(شنوایی، بینایی و معلول جسمی حرکتی) 80

    جدول4-7- خروجی آزمون تحلیل واریانس جهت مقایسه میانگین پذیرش توسط جامعه برای دانش آموزان آسیب دیده بر حسب نوع آسیب دیدگی( شنوایی، بینایی و معلول جسمی حرکتی) 81

    جدول4-8- خروجی آزمون تحلیل واریانس جهت مقایسه میانگین فرصت های آموزشی برای دانش آموزان آسیب دیده بر حسب نوع آسیب دیدگی( شنوایی، بینایی و معلول جسمی حرکتی) 82

    جدول4-9- خروجی آزمون تحلیل واریانس جهت مقایسه میانگین همکاری بین دانش آموزان برای دانش آموزان آسیب دیده بر حسب نوع آسیب دیدگی(شنوایی، بینایی و معلول جسمی حرکتی 83

    جدول4-10- خروجی آزمون تحلیل واریانس جهت مقایسه میانگین تسهیلات و امکانات اضافه بین دانش آموزان برای دانش آموزان آسیب دیده بر حسب نوع آسیب دیدگی(شنوایی، بینایی و معلول جسمی حرکتی) 84

    4-11-خروجی¬آزمون تحلیل واریانس جهت مقایسه میانگین جهت مناسب بودن همسالان مدارس عادی به عنوان الگو-برداری برای دانش آموزان آسیب دیده بر حسب نوع آسیب دیدگی (شنوایی، بینایی و معلول جسمی حرکتی) 85

    4-12-خروجی آزمون تحلیل واریانس جهت مقایسه میانگین جهت استفاده از امکانات آموزشی برای دانش آموزان آسیب دیده بر حسب نوع آسیب دیدگی(شنوایی،بینایی و معلول جسمی حرکتی) 86

    فهرست نمودارها

    عنوان صفحه

    نمودار 4-1- توزیع فراوانی گروههای سنی معلمان مورد مطالعه 75

    نمودار 4-2- توزیع فراوانی جنسیت پاسخگویان مورد مطالعه 76

    نمودار 4-3- توزیع فراوانی سطح تحصیلی پاسخگویان مورد مطالعه 77

    نمودار4-4- توزیع فراوانی معلمان مورد مطالعه بر حسب میزان سابقه کار 78

    چکیده:

    هدف از پژوهش حاضر به بررسی ارزشیابی برنامه ریزی آموزشی تلفیقی- فراگیر دانش آموزان آسیب دیده شنوایی،بینایی و معلول جسمی حرکتی در استان خوزستان می باشد. این پژوهش یک بررسی زمینه یابی است جامعه آماری آن برنامه تلفیقی فراگیر در استان خوزستان و حجم نمونه مقتضی بر اساس فرمول کوکران ، 60 نفر از معلمین تعیین شده است.ابزار پژوهش در این پژوهش پرسشنامه محقق یافته است.

    اعتبار این پرسشنامه از نوع صوری بوده و ضریب آلفای کرانباخ برابر با 76/0 بدست آمده است.در این پژوهش بنا برهدف 8 سوال مطرح گردیده است و در کل این پژوهش بدنبال بررسی این سوالات بوده است .در این تحقیق از آزمون های t تک نمونه ای و تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شده است. در کلیه سوالات نتایج تاثیر گذار بودن عوامل بر کودکان آسیب پذیر تایید شد اما در کلیه عوامل در زمینه تفاوت میزان تاثیر در کودکان آسیب دیده شنوایی،بینایی و معلول جسمی–حرکتی تفاوتی مشاهده نشده است.

    واژگان کلیدی: تلفیقی- فراگیر،آسیب دیده شنوایی،آسیب دیده بینایی، آسیب دیده معلول جسمی- حرکتی

    قیمت محصول : 80000 تومان

    دانلود



    icon تعداد بازدید : 2387
    iconبرچسب‌ها : پایان نامه ارزشیابی برنامه آموزشی تلفیقی-فراگیر دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، بینایی و جسمی-حرکتی در استان خوزستان ,
  • نوشته : خانم صادقی
  • يکشنبه 15 مهر 1397
  • طرح تحقیقی راههای پرورش خلاقیت

    طرح تحقیقی راههای پرورش خلاقیت

    طرح تحقیقی راههای پرورش خلاقیت

    فرمت فایل : doc

    حجم : 107

    صفحات : 62

    گروه : روانشناسی و علوم تربیتی

    توضیحات محصول :

    طرح تحقیقی راههای پرورش خلاقیت

    چكیده تحقیق:

    تحقیق انجام شده در رابطه با راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان دوره راهنمایی ناحیه3 كرج می باشد كه با توجه به این مطلب بیان مساله اینكه از چه راهها وشیوه هایی قوه خلاقییت و ابتكار دانش آموزان دوره راهنمایی را رشد و تقویت نماییم.

    با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع مورد تحقیق یعنی راههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان و نقش مهم و حیاتی آن در آموزش و پرورش به ویژه در مدارس لازم است كه این موضوع مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

    لذا در این راستا برای این تحقیق سوالات زیر مطرح گردیده است.

    1) مدیران و معلمان به چه میزان در رشد و پرورش قوه خلاقیت دانش آموزان می توانند تاثیرگذار باشند.

    2) انجام فعالیت های گروهی (پژوهی _ ورزشی, .... ) تا چه حد در رشد و تقویت قوه خلاقیت دانش آموزان موثر است؟

    3) چه عواملی مانع رشد و پرورش قوه خلاقیت و ابتكار در دانش آموزان می باشند؟

    4) چه تفاوتی میان دانش آموزان خلاق در مقایسه با سایر دانش آموزان مشاهده می شود؟

    جامعه آماری و حجم نمونه:

    در این تحقیق جامعه آماری تعداد 10 مدرسه راهنمایی از مدارس راهنمایی آموزش و پرورش ناحیه 3 كرج انتخاب گردیده است.

    و نمونه آماری نیز تعداد 60 نفر از همكاران مدارس مربوطه می باشند كه بطور تصادفی انتخاب شده اند.

    ابزار گردآوری اطلاعات:

    جهت جمع آوری اطلاعات در این تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است كه به پرسشنامه مورد نظر شامل 20 سوال پاسخ بسته در 5 طیف ( خیلی كم, متوسط, زیاد, خیلی زیاد ) طراحی گردیده است.

    خلاصه تحقیق:

    در پایان پس از جمع آوری اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه مشخص گردید كه مدیران و معلمان نقش بسیار مهم و تعیین كننده ای در رشد و پرورش قوه خلاقیت دانش آموزان می توانند ایفا نمایند.

    همچنین نتیجه گیری شد كه فعالیت گروهی دانش آموزان (ورزشی_ پژوهشی, .... ) تا حد خیلی زیادی می توانند در رشد و شكوفایی قوه خلاقیت آنان تاثیر گذار باشند

    طبق نتایج حاصل از پرسشنامه مشخص شد كه عوامل مهمی می توانند باعث و مانع رشد خلاقیت در دانش آموزان شوند كه از آن جمله می توان به نداشتن هدف مشخص در زندگی, نداشتن انگیزه در امر یادگیری, دلسرد بودن دانش آموزان,كمروئی دانش آموزان, آشفته بودن افكار دانش آموزان و... اشاره نمود.

    در پایان تحقیق نتیجه حاصل شد كه دانش آموزان خلاق از لحاظ شخصیتی و عملكرد با سایر دانش آموزان تفاوتهایی دارند كه از آن جمله می توان به داشتن روحیه و حس استقلال طلبی_ اعتماد به نفس, مداومت و پشتكار در فعالیت های یادگیری, قدرت تجزیه و تحلیل مسائل مختلف و.... اشاره نمود.

    قیمت محصول : 28000 تومان

    دانلود



    icon تعداد بازدید : 2323
    iconبرچسب‌ها : طرح تحقیقی راههای پرورش خلاقیت ,
  • نوشته : خانم صادقی
  • شنبه 14 مهر 1397
  • مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطان

    مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم

    مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم

    فرمت فایل : docx

    حجم : 245

    صفحات : 143

    گروه : روانشناسی و علوم تربیتی

    توضیحات محصول :

    پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A.)

    رشته روانشناسی بالینی

    مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم

    چکیده

    پژوهش حاضر با هدف مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم صورت گرفت. پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی از نوع علی مقایسه ای است. جامعه آماری پژوهش را تمامی بیماران مبتلا به اچ آی وی مثبت و سرطانی شهرستان رشت در سال 1393 تشکیل دادند.

    از میان بیماران سرطانی و اچ آوی مثبت تعدادی بصورت در دسترس انتخاب می شوند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ی سرسختی روانشناختی پولتی و همکاران، پرسشنامه سازگاری کالیفرنیا (CTP) کلارک و همکاران، پرسشنامه شیوه های مقابله بیلینگز و موس استفاده شد. داده های پژوهش با استفاده از روشهای آماری تحلیل واریانس چند متغیره MANOVA تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان داد بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم از لحاظ سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای متفاوت هستند.

    واژه‌های کلیدی:

    سرسختی روان شناسی

    سازگاری اجتماعی

    سبک مقابله ای

    بیماران اچ آی وی مثبت

    بیماران سرطانی

    مقدمه

    بیماری ایدز، در قرن گذشته مهمترین تهدید برای سلامت مردم جهان بوده است. در واقع، پس از مشاهده ی اولین مورد ابتلا به ویروس ایدز در سال 1981، بحث درباره ی شناسایی مكانیسم عملكرد، كنترل و درمان آن با سرعت در مجامع پزشكی آمریكا در شهر لس آنجلس و سپس دیگر نقاط دنیا گسترش یافت اما سرعت گسترش ویروس ایدز، بیشتر از تلاش های آنها بود به گونه ای كه تا امروز به گزارش سازمان بهداشت جهانی، در هر یك دقیقه، 6 نفر در دنیا بر اثر ابتلا به این ویروس، جان خود را از دست می دهند (آراند، 2004) ماهیت مرگبار این بیماری توانایی تغییر ژنتیكی بسیار بالا، شیوع افسارگسیخته ی آن در تمام كشورها و در نتیجه خسارات بسیار سنگین آن، باعث شده تا در یك دهه، همه ی كشورها با هماهنگی سازمان های بین المللی علیه این بیماری متحد شوند و حتی در سال 2000 شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت آن تشكیل جلسه دهد (هابلی، 2003).

    نبودن درمان قطعی یا واکسن موثر برای بیماری ایدز، آموزشیاران امور بهداشتی را متوجه ی این امر کرده است که تنها راه مقابله با این بیماری، تغییر دادن رفتارهای پرخطر افراد است. علیرغم وقت و سرمایه ی بسیار برای درمان بیماری ایدز، متخصین در این زمینه به نتیجه قابل ملاحظه ای نرسیده اند به طوری که بعد از سال 2000، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و دیگر سازمانهای درگیر در این باره، توجه به پیشگیری و کاهش عوارض و خسارات ناشی از ابتلا به این بیماری را بیشتر از قبل مورد تاکید قرار دادند (سوکن و کارسون، 1998). اگر چه در دو دهه ی آخر قرن بیستم، بیشتر تلاش ها با دید پزشکی صورت گرفت اما مشخص شدن ماهیت چند بعدی (زیستی، روانی، اجتماعی و اقتصادی) بیماری ایدز، از جمله تاثیر منفی بسیار شدید سلامت در مبتلایان به آن، متخصصان را بر آن داشه است تا پژوهش ها را به سمتی هدایت کنند که علاوه بر متغیرهای زیستی موثر در بیماری ایدز به شناسایی و کنترل متغیرهای روانی و رفتاری حاصل از تشخیص این اتلال در افراد بپردازند تا شاید بتواند از طریق آنها از بروز و گسترش رفتاری که منجر به انتشار ویروس نقص ایمنی بدن می شود، جلوگیری کرده و تدابیری اتخاذ کنند تا بیماران، زندگی خود را با حداقل رنج سپری کنند (آراند، 2004).

    فهرست مطالب

    عنوان صفحه

    چکیده 1

    فصل اول: کلیات پژوهش

    1- 1- مقدمه 2

    1- 2- بیان مسئله 5

    1- 3- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش 7

    1- 4- اهداف پژوهش 8

    1- 4- 1- هدف کلی 8

    1- 4- 2- اهداف جزئی 8

    1- 5- سوال پژوهش 8

    1- 6- فرضیات تحقیق 9

    1- 7- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 9

    فصل دوم: ادبیات، مستندات، سابقه و پیشینه پژوهش

    2-1- مقدمه 11

    2-2- مبانی نظری پژوهش 12

    2-2-1- بیماران اچ آی وی مثبت 12

    گریز از کنترل سیستم ایمنی 12

    تاریخچه ایدز 13

    تاریخچه ایدز در ایران 14

    انتقال HIV 14

    همه گیرشناسی سندروم نقص ایمنی اکتسابی HIV 16

    تشخیص 16

    خصوصیات بالینی 17

    عوامل غیر عصبی ایدز 18

    عوامل عصبی ایدز 18

    مراحل مختلف عفونت HIV 20

    2-2-2- بیماران سرطانی 20

    اتیولوژی سرطان 22

    اپیدمیولوژی سرطان 22

    سبب شناسی سرطان 23

    سندرم های مستعد کننده سرطان 23

    عوامل سرطان زا 24

    جدول2-1: موارد مستعدکننده خانوادگی یاژنتیکی ابتلا به سرطان (نلسون، 2004). 25

    سرطان وعوامل روانشناختی 26

    روش تشخیص سرطان 27

    پیشگیری از سرطان 28

    2-2-3- سرسختی روان شناسی 29

    چرا برخی از افراد از لحاظ روانشناختی سرسخت ترند؟ 30

    ساختار شخصیتی سرسختی روانشناختی 30

    مشخصه عمومی فرد سر سخت از دیدگاه کوباسا 31

    ویژگی های سرسختی روانشناختی 32

    عوامل موثر در سرسختی روانشناختی 33

    همبسته های سرسختی روانشناختی 35

    مولفه ها سرسختی روانشناختی 38

    پیامدهای سرسختی روانشناختی 42

    زیر بنای مفهومی آینده سرسختی روانشناختی 42

    2-2-4- سازگاری اجتماعی 43

    تعریف سازگاری 45

    تعریف سازگاری اجتماعی 47

    انواع سازگاری 48

    ویژگیهای افراد سازگار 48

    نظریه های سازگاری 49

    سازگاری مهمترین نشانه سلامت روان 58

    عوامل موثر بر سازگاری 60

    2-2-5- سبک مقابله ای 61

    تاریخچه مقابله 63

    مقابله با تنیدگی از دیدگاه لازاروس 64

    انواع روش های سبک مقابله ای 65

    اهمیت سبک های مقابله ای در سلامت روانی 65

    چگونگی تاثیر شیوه های مقابله ای 68

    نظامهای رفتار مقابله ای 68

    مدل های نظری در مورد منابع و فرایندهای مقابله 68

    2-3- پیشینه های پژوهش 70

    فصل سوم: روش شناسی پژوهش

    3-1- مقدمه 77

    3- 2- روش پژوهش 77

    3- 3- جامعه آماری 77

    3- 4- حجم نمونه و روش نمونه گیری 77

    3- 5- ابزارهای پژوهش 77

    3- 6- روش اجرا 79

    3- 7- روش‌ تجزیه و تحلیل اطلاعات 79

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و بیان نتایج حاصل از آن

    4-1- مقدمه 80

    4- 2- یافته های جمعیت شناختی 81

    4- 3- یافته های توصیفی 84

    4- 4- یافته های استنباطی 86

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    5- 1- مقدمه 91

    5- 2- بحث ونتیجه گیری 92

    5- 3- محدودیتها 96

    - 4- پیشنهادات 96

    5- 4- 1- پیشنهادات پژوهشی 96

    5- 4- 2- پیشنهادات کاربردی 97

    فهرست منابع 98

    منابع فارسی 98

    منابع انگلیسی 106

    پیوست ها 112

    پیوست الف) پرسشنامه سرسختی روانشناختی 113

    پیوست ب) پرسشنامه سبک مقابله ای بیلینگزوموس 114

    پیوست ج) پرسشنامه سنجش سازگاری بل (فرم بزرگسالان) 115

    چکیده انگلیسی 124

    فهرست جدول ها

    عنوان صفحه

    جدول (4-1) توزیع فراوانی و درصد برحسب سابقه بیماری آزمودنی ها در دوگروه مورد مطالعه 81

    جدول (4-2) توزیع فراوانی و درصد برحسب میزان تحصیلات آزمودنی ها در سه گروه مورد مطالعه 82

    جدول (4-3) توزیع فراوانی و درصد برحسب میزان تحصیلات آزمودنی ها در سه گروه مورد مطالعه 82

    جدول (4-4) توزیع فراوانی و درصد برحسب وضعیت اقتصادی آزمودنی ها در سه گروه مورد مطالعه 83

    جدول (4-5) توزیع فراوانی و درصد برحسب وضعیت شغل آزمودنی ها در سه گروه 83

    جدول (4-7) توزیع فراوانی و درصد برحسب سابقه اعتیاد آزمودنی ها در سه گروه مورد مطالعه 83

    جدول (4-8) توزیع فراوانی و درصد برحسب تماس جنسی پر خطر آزمودنی ها در سه گروه مورد مطالعه 84

    جدول (4-9) میانگین وانحراف استاندارد سرسختی روانشناختی و مولفه های آن در سه گروه مورد مطالعه 84

    جدول (4-10) میانگین وانحراف استاندارد متغیر سبکهای مقابله و مولفه های آن در سه گروه مورد مطالعه 85

    جدول (4-10) میانگین وانحراف استاندارد سازگاری و مولفه های آن در سه گروه مورد مطالعه 85

    جدول (4-11) نتایج آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری در سه گروه مورد مطالعه 86

    جدول (4-12) آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) (سرسختی روانشناختی) بر روی سه گروه مورد مطالعه 86

    جدول (4-13) نتایج آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری در سه گروه مورد مطالعه 87

    جدول (4-14) آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) (سبکهای مقابله ای) بر روی سه گروه مورد مطالعه 88

    جدول (4-15) نتایج آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری در سه گروه مورد مطالعه 88

    جدول (4-16) آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) (متغیر سازگاری) روی سه گروه مورد مطالعه 89

    قیمت محصول : 45000 تومان

    دانلود



    icon تعداد بازدید : 2350
    iconبرچسب‌ها : مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم ,
  • نوشته : خانم صادقی
  • جمعه 13 مهر 1397
  • پاورپوینت بررسی شبکه های عصبی و طبقه بندی کننده های مرسوم

    پاورپوینت بررسی شبکه های عصبی و طبقه بندی کننده های مرسوم

    پاورپوینت بررسی شبکه های عصبی و طبقه بندی کننده های مرسوم

    فرمت فایل : pptx

    حجم : 1639

    صفحات : 34

    گروه : کامپیوتر و IT

    توضیحات محصول :

    مشخصات فایل:

    عنوان: پاورپوینت بررسی شبکه های عصبی و طبقه بندی کننده های مرسوم

    قالب بندی: پاورپوینت

    تعداد اسلاید: 34 اسلاید

    فهرست مطالب:

    مقدمه

    مزیت های شبکه های عصبی

    تئوری طبقه بندی بیزین

    تخمین احتمال عقبی از طریق شبکه های عصبی

    شبکه های عصبی و طبقه بندی کننده های مرسوم

    یادگیری و تعمیم

    ترکیب بایاس و واریانس از خطای پیش بینی

    کاهش خطای پیش بینی

    تعمیم و کلاس‏بندی

    برخی از روش‏های ارائه شده برای کاهش واریانس

    کلاس‏بندهای تجمیعی (Ensemble Classifier)

    تولید کلاس‏بند تجمیعی

    روش‏های ترکیب Classifier

    توانایی کاهش خطا در مدل تجمیعی

    ناهم‏بستگی Uncorrelation

    راه‏کارهای کاهش ارتباط

    چالش‏های مدل تجمیعی

    انتخاب متغیرهای ویژگی

    مقیاسهای آگاهانه

    مقیاس‏های کاراتر

    جستجو در فضای ویژگی‏ها

    مشکلات روش‏های انتخاب ویژگی

    جمع‏بندی

    قسمتی از متن پاورپوینت:

    مزیت های شبکه های عصبی:

    روش های خود تطبیقی برای مبنای داده هستند

    می تواند هر تابعی را با دقت دلخواه تخمین بزند

    مدل های غیر خطی هستند

    در تخمین احتمالات عقبی (posterior probability) توانا هستند.

    توضیحات تکمیلی:

    این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " بررسی شبکه های عصبی و طبقه بندی کننده های مرسوم " می باشد که در حجم 34 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است.

    پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

    قیمت محصول : 14000 تومان

    دانلود



    icon تعداد بازدید : 2329
    iconبرچسب‌ها : پاورپوینت بررسی شبکه های عصبی و طبقه بندی کننده های مرسوم ,
  • نوشته : خانم صادقی
  • چهارشنبه 11 مهر 1397
  • پاورپوینت آشنایی با ساختمان داده‌ها و الگوریتم

    پاورپوینت آشنایی با ساختمان داده‌ها و الگوریتم

    پاورپوینت آشنایی با ساختمان داده‌ها و الگوریتم

    فرمت فایل : pptx

    حجم : 2920

    صفحات : 389

    گروه : کامپیوتر و IT

    توضیحات محصول :

    مشخصات فایل:

    عنوان: پاورپوینت آشنایی با ساختمان داده‌ها و الگوریتم

    قالب بندی: پاورپوینت

    تعداد اسلاید: 389 اسلاید

    فهرست مطالب:

    در مورد ساختمان داده

    Perquisites

    Sorting

    Sort metods

    اضافه کردن یکinsert an element

    Insertion sort

    Complexityیا پیچیدگی

    شمارش مقایسه ای

    Compration count

    Worst-case Compration count

    Step count

    محاسبه پیچیدگی در مرتب سازی درجی

    Faster Computer Vs Better Algorithm

    انواع داده

    Data object توضیحات تکمیلی

    Data Structure

    Linear (or Ordered) lists

    مثالهایی از لیست های خطی

    Linear list Oprations-size

    Linear list Oprations-get(the index)

    Linear list Oprations-indexof (the element)

    Linear list Oprations-remove(the index)

    Data structure specification

    Liner List Abstaract Data Type

    Data Representation Methods

    Linear List Array Representation

    Add/Remove An Element_2

    Length of Array element

    Liner List Abstaract Data Type

    Linear List As Java abstract Class

    Linked Representation

    Memory Layout

    Linked Representation

    Normal Way To Draw A Linked List

    Node Representation

    Constructors Of ChainNode

    Remove An Element

    The Class Chain

    Constructors

    The Method is Empty

    The Method size

    The Method checkIndex

    The Method get

    The Method indexOf

    Removing An Element

    Remove An Element

    One-Step add(0,’f’)

    Two-Step add(3,’f’)

    Chain With Header Node

    Empty Chain With Header Node

    Circular List

    Doubly Linked List

    Doubly Linked Circular List

    Doubly Linked Circular List With Header Node

    Empty Doubly Linked Circular List With Header Node

    1D Array Representation In C, and C++

    Space Overhead

    2D Arrays

    Rows Of A 2D Array

    Columns Of A 2D Array

    Columns Of A 2D Array

    2D Array Representation In C and C++

    2D Array Representation In Java, C, and C++

    Space Overhead

    Row-Major Mapping

    Sparse Matrices

    Single Linear List Example

    Array Linear List Representation

    Single Chain

    One Linear List Per Row

    Orthogonal Lists

    Stacks

    Stack Of Cups

    The Interface Stack

    Parentheses Matching

    Towers Of Hanoi/Brahma

    Recursive Solution

    Derive From A Linear List Class

    Derive From ArrayLinearList

    Derive From Chain

    empty() And peek

    push(theObject) And pop

    Linked Stack From Scratch

    Queues

    Bus Stop Queue

    The Interface Queue

    Derive From ArrayLinearList

    Derive From ExtendedChain

    Custom Array Queue

    Add An Element

    Remove An Element

    Moving rear Clockwise

    Empty That Queue

    A Full Tank Please

    Nature Lover’s View Of A Tree

    Computer Scientist’s View

    Linear Lists And Trees

    Hierarchical Data And Trees

    Binary Tree

    Differences Between A Tree & A Binary Tree

    Arithmetic Expressions

    Operator Degree

    Infix Form

    Operator Priorities

    Tie Breaker

    Infix Expression Is Hard To Parse

    Unary Operators

    Postfix Evaluation

    Merits Of Binary Tree Form

    Binary Tree Properties & Representation

    Minimum Number Of Nodes

    Number Of Nodes & Height

    Full Binary Tree

    Numbering Nodes In A Full Binary Tree

    Node Number Properties

    Complete Binary Tree With n Nodes

    Binary Tree Representation

    Array Representation

    Right-Skewed Binary Tree



    icon تعداد بازدید : 243
    iconبرچسب‌ها : پاورپوینت آشنایی با ساختمان داده‌ها و الگوریتم ,

  • نوشته : خانم صادقی
  • سه شنبه 10 مهر 1397
  • ارتباط بین مشکلات هیجانی و از خود بیگانگی با کیفیت خواب در دانش آموزان وابسته به اینترنت

    ارتباط بین مشکلات هیجانی و از خود بیگانگی با کیفیت خواب در دانش آموزان وابسته به اینترنت

    ارتباط بین مشکلات هیجانی و از خود بیگانگی با کیفیت خواب در دانش آموزان وابسته به اینترنت

    فرمت فایل : docx

    حجم : 333

    صفحات : 118

    گروه : روانشناسی و علوم تربیتی

    توضیحات محصول :

    ارتباط بین مشکلات هیجانی و از خود بیگانگی با کیفیت خواب در دانش آموزان وابسته به اینترنت

    دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد ارتباط بین مشکلات هیجانی و از خود بیگانگی با کیفیت خواب در دانش آموزان وابسته به اینترنت

    در 118 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

    فصل اول (کلیات پژوهش)

    مقدمه. 1

    بیان مسئله. 3

    اهمیت و ضرورت تحقیق. 8

    اهداف پژوهش... 11

    هدف کلی.. 11

    اهداف جزئی.. 11

    سوالات پژوهش... 11

    فرضیه های پژوهش... 12

    تعریف مفهومی (نظری) و عملیاتی متغیرها 12

    فصل دوم ( ادبیات و پیشینه پژوهش)

    مقدمه. 16

    اعتیاد اینترنتی.. 16

    تاریخچه اینترنت.. 19

    تاریخچه اینترنت در ایران. 19

    ژورنالیسم الکترونیک... 20

    انواع اعتیاد اینترنتی.. 20

    آثار و پیامدهای اعتیاد اینترنتی.. 21

    بررسی دیدگاه های مختلف درباره اینترنت.. 23

    جکس اتالی.. 23

    داگلاس راشکوف.. 23

    ناتام گاردلز. 24

    ایزومی آیزو. 24

    کارابی گاکیو. 24

    زیایونگ وو. 25

    آسیب های روانی اینترنت.. 25

    اختلال های روانی کاربرد نادرست اینترنت.. 26

    مهمترین کابردهای اینترنت در شبکه های خبری تلویزیونی.. 27

    راهبردهای درمانی.. 28

    اختلال خواب.. 30

    تاریخچه خواب.. 43

    تعریف اختلالات خواب.. 44

    علائم عمده اختلالات خواب.. 44

    طبقه بندی اختلالات خواب: 45

    بد خوابی ها 46

    الف) بی خوابی اولیه. 46

    ب) پر خوابی اولیه. 46

    د) اختلالات خواب «وابسته به تنفس» 47

    هـ ) اختلال خواب چرخه شبانه روزی.. 48

    و) بد خوابی نا معین(NOS) 48

    نابهنجاریهای خواب.. 49

    الف) اختلال کابوس... 49

    ب) اختلال وحشت شبانه. 50

    ج) اختلال راه رفتن در خواب : 50

    د) پاراسومیناهای نامشخص... 51

    اختلالهای خواب توام با یک اختلال روانی دیگر. 51

    اختلال خواب ناشی از بیماریهای عمومی طبی. 51

    اختلالات خواب ناشی از مصرف مواد. 52

    درمان اختلالات خواب.. 54

    دارو درمانی.. 54

    درمانهای شناختی و رفتاری: 54

    مشکلات هیجانی.. 55

    اضطراب.. 55

    علایم اضطراب.. 56

    شیوع اختلالات اضطرابی.. 56

    نظریه های اضطراب.. 56

    افسردگی.. 59

    شیوع افسردگی.. 59

    نشانه های افسردگی.. 59

    مفهوم استرس... 61

    دیدگاه های مربوط به استرس... 65

    دیدگاه پزشکی.. 65

    مقابله با استرس... 67

    انواع روشهای مقابله. 68

    از خود بیگانگی.. 69

    تاریخچه از خود بیگانگی.. 69

    تعریف جامع از خود بیگانگی.. 71

    قلمرو روان‌شناسی اجتماعی از ازخود بیگانگی.. 73

    اشکال پنج گانه سمین از خود بیگانگی عبارتند از. 76

    تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور. 79

    فصل سوم (روش پژوهش)

    روش پژوهش... 83

    روش اجرا 83

    جامعه آماری و نمونه آماری.. 84

    ابزار پژوهش... 84

    روش تجزیه و تحلیل داده ها 87

    فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده ها)

    مقدمه. 89

    الف) یافته های جمعیت شناختی.. 89

    ب) یافته های توصیفی.. 91

    ج) یافته های استنباطی.. 93

    فصل پنجم(بحث و نتیجه گیری)

    بحث و نتیجه گیری.. 97

    محدودیت های پژوهش... 98

    پیشنهادات پژوهشی.. 98

    پیشنهادات کاربردی.. 99

    چکیده:

    هدف از پژوهش حاضر ارتباط بین مشکلات هیجانی و از خود بیگانگی با کیفیت خواب در دانش آموزان وابسته به اینترنت می باشد

    . جامعه آماری این پژوهش را كلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر مشکین شهر در سال تحصیل1391-1390 تشکیل دهند

    به منظور تعیین نمونه مرحله اصلی پژوهش از میان دانش آموزان وابسته به اینترنت 80 دانش آموز به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند.

    با توجه به اینکه در تحقیقات همبستگی حداقل نمونه بایستی 30 نفر باشد (دلاور،1380)، به خاطر افزایش اعتبار بیرونی 80 نفر انتخاب شد.

    ابزار پژوهش مقیاس سنجش اعتیاد به اینترنت یانگ و - پرسشنامه كیفیت خواب پیتزبورگ

    و مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس می باشد نتایج یافته ها نشان داد مشکلات هیجانی بر کیفیت خواب دانش آموزان تاثیر گذار بوده

    و میتواند آن را پیش بینی کند بطوری که افسردگی، استرس و اضطراب به ترتیب میتواند کیفیت خواب دانش آموزان را پیش بینی کند

    و از خود بیگانگی با کیفیت خواب دانش آموزان رابطه معناداری دارد بطوریکه مولفه های از خود بیگانگی

    (به ترتیب احساس ناتوانی و احساس انزوا)میتواند پیش بینی کننده کیفیت خواب دانش آموزان باشد.

    کلمات کلیدی:

    مشکلات هیجانی

    از خود بیگانگی

    کیفیت خواب

    وابستگی به اینترنت

    مقدمه

    دسترسی به اینترنت پدیده ای رو به گسترش است و هر روز تعداد بیشتری از افراد در زمره استفاده کنندگان اینترنت قرار می گیرند

    (علوی و همکاران، 1389). اینترنت در همه جا حضور دارد و تعداد کاربران اینترنت به طور شگفت آور در حال افزایش است

    (هاردی وتی ، 2007) از آنجا که برقراری ارتباط اصلی ترین دلیل استفاده کاربران از اینترنت می باشد

    بنابراین اینترنت تأثیر خوبی بر ارتباط داشته باشد (پورشهریاری، 1386). دوستی ها را کمتر کرده

    و زمان کمتری با خانواده صحبت می کنند استرسورهای بیشتری را تجربه کرده اند و احساس تنهایی و افسردگی می کنند (آفونوس 1999).

    گلدبرگ برای اولین بار اختلال اعتیاد به اینترنت را در جولای 1995 میلادی مطرح کرد

    و معیارهای تشخیص آن را ثبت نمود (گونزالمی 2008)محققان خاطرنشان کردند

    که استفاده مفرط از اینترنت، تأثیر سوئی روی بهداشت روانی دارد (تروئر 2001).

    مشکلات خواب از جمله مشکلاتی است که در نتیجه اعتیاد به اینترنت به وجود می آید

    و باعث می شود که کیفیت آن در این گروه از نوجوانان به مراتب پایین باشد.

    مطالعات انجام شده شیوع بالاتر مشکلات خواب را در جمعیت بالغین گزارش کرده اند

    و این در حالی است که با توجه به نتایج پژوهش این مشکلات به مراتب در نوجوانان و جوانان وابسته

    به اینترنت بیشتر هم می باشد(کوبی و همکاران 2001؛ موئدفر و همکاران، 2007)پژوهش ها نشان می دهد

    که مشکلات هیجانی که از آثار منفی اعتیاد به اینترنت می باشد، دلیلی برای کاهش کیفیت و سلامت خواب هستند

    (برول 2006) در واقع مشکلات هیجانی از قبیل افسردگی، اضطراب و استرس از جمله متغیرهای هستند

    که باعث تشدید مشکلات خواب در نوجوانان وابسته به اینترنت شود.در مطالعه ابرانی و همکاران،

    2009 نشان داده شد که اضطراب هم به عنوان یک فرایند و نتیجه استفاده چیزی از اینترنت

    و هم عامل خطر برای استفاده از آن است. یکی دیگر از متغیرهایی که احتمالاً با اعتیاد به اینترنت مرتبط است

    و می تواند مشکلات خواب افراد وابسته به اینترنت را تشدید کند متغیر از خودبیگانگی است

    این متغیر از سه مولفه کناره گیری ، ناتوانی و ناهنجاری تشکیل شده است (زکی، 1388).در یکی از مطالعات انجام شده

    قیمت محصول : 85000 تومان

    دانلود



    icon تعداد بازدید : 260
    iconبرچسب‌ها : ارتباط بین مشکلات هیجانی و از خود بیگانگی با کیفیت خواب در دانش آموزان وابسته به اینترنت ,
  • نوشته : خانم صادقی
  • دوشنبه 9 مهر 1397
  • مقاله ارزیابی قابلیت اطمینان برای طرح بندی باسبار نیروگاه های مختلف با استفاده از شبیه سازی مونت کا

    مقاله ارزیابی قابلیت اطمینان برای طرح بندی باسبار نیروگاه های مختلف با استفاده از شبیه سازی مونت کارلو ترتیبی به همراه ترجمه و فایل پاورپوینت

    مقاله ارزیابی قابلیت اطمینان برای طرح بندی باسبار نیروگاه های مختلف با استفاده از شبیه سازی مونت کارلو ترتیبی به همراه ترجمه و فایل پاورپوینت

    فرمت فایل : rar

    حجم : 3261

    صفحات : 21

    گروه : برق ،الکترونیک و مخابرات

    توضیحات محصول :

    مقاله ارزیابی قابلیت اطمینان برای طرح بندی باسبار نیروگاه های مختلف با استفاده از شبیه سازی مونت کارلو ترتیبی

    به همراه ترجمه و فایل پاورپوینت

    ارزیابی قابلیت اطمینان برای طرح بندی باسبار نیروگاه های مختلف با استفاده از شبیه سازی مونت کارلو ترتیبی


    مقاله:

    ترجمه + پاورپوینت 21 اسلایدی + فایل شبیه سازی شکل ( 5)


    چکیده:

    در نظارت محیط بازار برق، سیستم قدرت با حاشیه ثبات و پایین تر با توجه به نوسانات تقاضا کار می کند. بنابراین، در سیستم های قدرت تجدید ساختار شده تمام شرکت های نسل تلاش برای افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه های خود رادارند . ترتیب طرح بندی باسبار در نیروگاه یک اثر بزرگ در قابلیت اطمینان سیستم قدرت دارد . این مقاله توسعه شبیه سازی مونت کارلو ترتیبی (SMCS) به بررسی اثر قطع ژنراتور وباس سکشن در شاخص های قابلیت اطمینان از طرح بندی باسبار یک و نیم و دو کلید دارد. طرح نیروگاه برق کارون III در شبکه ملی ایران (ING) به عنوان یک مطالعه موردی سیستم دنیای واقعی در نظر گرفته است . شاخص های قابلیت اطمینان بیشتر مورد استفاده مانند از دست دادن انتظار بار (LOLE)، انرژی انتظار می رود عرضه نمی شودEENS و انقطاع بار انتظار می رود (ELC) به ارزیابی قابلیت اطمینان در این مقاله استفاده می شود. ارزیابی اقتصادی و فنی از تنوع شاخص های قابلیت اطمینان در حضور شکن ژنراتور و باس بخش ارائه شده است. نتایج شبیه سازی چگونه تغییرات نرخ خروج اجباری (FOR) از ژنراتور و ژنراتور شکن بر روی شاخص های قابلیت اطمینان را نشان می دهد.

    Reliability evaluation for different power plant busbar layouts by using sequential Monte Carlo simulation

    a b s t r a c t
    In deregulated electricity market environment, the power system works with lower stability margin due
    to demand fluctuations. Therefore, in restructured power systems all generation companies attempt to
    increase reliability of their own power plants. The arrangement of the busbar layouts in power stations
    has a great effect on the power system reliability. This paper develops a sequential Monte Carlo simulation
    (SMCS) to evaluate the effect of generator breaker and bus-section on the reliability indices of one
    and half and two-breaker busbar layouts. Karun III power station layout in Iran national grid (ING) is considered
    as a real world system case study. The most commonly used reliability indices such as loss of load
    expectation (LOLE), expected energy not supplied (EENS) and expected load curtailment (ELC) are used to
    evaluate the reliability in this paper. Economic and technical evaluations of reliability indices variation in
    presence of generator breaker and bus-section are presented. Simulation results show that how variation
    of forced outage rate (FOR) of generator and generator breaker affect on the reliability indices.
     2013 Elsevier Ltd. All rights reserved.

    a b s t r a c tIn deregulated electricity market environment, the power system works with lower stability margin dueto demand fluctuations. Therefore, in restructured power systems all generation companies attempt toincrease reliability of their own power plants. The arrangement of the busbar layouts in power stationshas a great effect on the power system reliability. This paper develops a sequential Monte Carlo simulation(SMCS) to evaluate the effect of generator breaker and bus-section on the reliability indices of oneand half and two-breaker busbar layouts. Karun III power station layout in Iran national grid (ING) is consideredas a real world system case study. The most commonly used reliability indices such as loss of loadexpectation (LOLE), expected energy not supplied (EENS) and expected load curtailment (ELC) are used toevaluate the reliability in this paper. Economic and technical evaluations of reliability indices variation inpresence of generator breaker and bus-section are presented. Simulation results show that how variationof forced outage rate (FOR) of generator and generator breaker affect on the reliability indices. 2013 Elsevier Ltd. All rights reserved.

    قیمت محصول : 15000 تومان

    دانلود



    icon تعداد بازدید : 222
    iconبرچسب‌ها : مقاله ارزیابی قابلیت اطمینان برای طرح بندی باسبار نیروگاه های مختلف با استفاده از شبیه سازی مونت کارلو ترتیبی به همراه ترجمه و فایل پاورپوینت ,
  • نوشته : خانم صادقی
  • يکشنبه 8 مهر 1397